Skip to main content

OBJASNĚTE VÝZNAM KOMUNIKACE AČR S VEŘEJNOSTÍ A SE ZPRAVODAJSKÝMI MÉDII

Význam – slouží k naplnění hlavních a zpravidla dlouhotrvajících cílů a zájmů AČR.

Strategická komunikace STRATcom:

  • primárně koordinovaná komunikací s veřejností, slouží k podpoře naplnění hlavních a dlouhodobých cílů a zájmů vycházejících z hodnot AČR. Může zvýšit důvěru občanů v armádu.
  • S mediální sférou nelze nespolupracovat, neboť činnost každé instituce je součástí trhu s informacemi, ať si to instituce přeje či nikoliv. Osvícené organizace proto s médii spolupracují.
  • Pro většinu lidí jsou emoce silnější než fakta. Musí se sladit slova a skutky a tyto pak aktivně a cíleně medializovat. Komunikace představitelů státu musí být sladěna.
  • Prioritou sladění slov, činů a obrazů. V rámci operací NATO probíhá komunikace na všech úrovních. V misích jsou nejdůležitějším nástrojem Stratcom samotní vojáci.
  • Na operační a taktické úrovni je tato činnost prováděna experty military public affairs a PSYOPS.
  • Podání, stejná událost, příběh se dá podat různými způsoby - písemně, slovně, pohledem.

Úlohou strategické komunikace:

  • získat veřejnou podporu pro armádní činnosti, vytvořit správnou image, udržet dobré vztahy armády s okolím, upevnit důvěryhodnost AČR tj. dobré pověsti armády musí předcházet dobrý výkon.

Předávat informaci sdělovacím prostředkům jménem resortu obrany mohou - pouze ti pracovníci, kteří za dotčenou oblast odpovídají nebo přímo pracovníci tiskové služby.

Komunikace obsahuje 4 náměty:

  • akceschopná armáda - ukazuje bojeschopnou a připravenou armádu → udržet, zvýšit důvěru populace v bojeschopnost armády a současně demonstrovat naše schopnosti externím subjektům → odstrašení EN.
  • moderní armáda - ukazuje armádu, připravující se na válku budoucnosti, rozvoj techniky a technologií, doktrín, samotného myšlení → cílem je zvýšit podporu modernizace.
  • spojenci a operace - ukazuje výhody spojenectví, příslušnosti k Alianci, závazky z toho vyplývající → cílem je zvýšit podporu členství v NATO a účasti v zahraničních operacích.
  • lidé - ukazuje život vojáka a jeho hodnoty, informuje občany o jejich roli v obraně státu → cílem je zvýšit zájem o AČR, zvýšit prestiž vojenského povolání a zvýšit povědomí o roli občana ČR při obraně vlasti.